MANASTIREA JERCALAI

Am decis să fac prima vizită la Mănăstirea Jercălăi, eram curios să văd bisericuţa veche de peste 200 de ani.Am simţit acest sentiment de pietate şi la alte locaşuri de cult pe care le-am vizitat, dar aici, încă de la intrare, te cuprinde un sentiment de tihnă care nu te părăseşte pe parcursul pelerinajului. Nimic din jurul tău nu-ţi distrage sentimentul de linişte. În mijlocul unui adevărat parc se găseşte mica biserică din lemn. Când te gândeşti că a scăpat de incendii, de strămutări şi de aversiunea comuniştilor ai senzaţia că ai de-a face cu o adevărată minune.>>

CONACUL BELLU

Mi-am rezervat o după-amiază pentru a vizita Conacul Bellu, despre care am aflat de la hotel că e recent restaurat şi că a aparţinut unei vechi familii boiereşti.
De la Casa Colinelor, pe jos,  am ajuns la Conacul Bellu în 15 de minute.  Sigur, se poate ajunge şi cu maşina, dar mi-am dorit să cunosc  oraşul prin contact direct.  În centru, am fost surprins de multitudinea construcţiilor de început de secol. În fine, odată ajuns la conac am constatat cu surprindere că e mai mult decât un muzeu de oraş de provincie. >>

CRAMA BASILESCU

O alta experienta interesanta este vizita la Crama Basilescu. Pentru cei de la Basilescu „Vinul” se scrie cu „V” mare şi înseamnă Artă. Nici nu e de mirare, doar zona oraşului Urlaţi e recunoscută pentru „esenţele” ei. Am luat parte la o degustare profesionistă şi am fost cucerit de Feteasca Neagră pe care o produc ei. E o descoperire pe care sunt încântat că am făcut-o. Am luat câteva sticle cu mine  şi sunt sigur că-mi voi impresiona prietenii cu el.